Communicatie

Communicatieadvies
Communicatie is meer dan het overbrengen van een boodschap. Aan elke vorm van communicatie ligt een doelstelling ten grondslag. Het doel kan zijn om meer beleving rondom je merk te creëren of om de naamsbekendheid te vergroten. Het maakt niet uit wat de doelstelling is, als deze maar helder is.
Kun jij voor jouw organisatie zonder aarzelen hierop antwoorden: Waar staan we nu en waar willen we naartoe?
Als het uitgangspunt helder is, wordt bekeken met welke boodschap de doelgroep bereikt wordt, op welke wijze, met welke middelen en op welke momenten.

Verhalen zijn er genoeg en communicatiemiddelen in overvloed. Het gaat om het maken van de juiste keuzes.

Content Marketing
Bij content marketing staat de content, de inhoud, centraal. Deze inhoud stem je volledig af op de doelgroep. Wat wil jullie doelgroep zien, horen, weten? Wat is het probleem dat jouw product of dienst oplost? In welke behoefte voorziet jouw bedrijf? Rondom deze vraag ga je content verzamelen en verspreiden. Die content moet waardevol, relevant en consistent zijn. Dat gaat veel verder dan ‘wat wil ik vertellen?’

Zorg dat je met relevante en interessante inhoud de doelgroep bereikt.

Storytelling
Geloof het of niet, storytelling is het hippe Engelse woord voor ‘verhalen vertellen’. Al sinds de prehistorie delen mensen echter verhalen met elkaar. Het is een basisbehoefte.
Ook voor jouw bedrijf kan het interessant zijn om storytelling in te zetten. Dit is de meest persoonlijke manier van zakelijk communiceren. Door middel van het centraal stellen van een persoon of gebeurtenis, gaan herkenning en emotie een rol spelen bij de doelgroep. Hierdoor beklijft een verhaal vele malen beter dan een beschrijvende zakelijke tekst. De gewenste boodschap wordt met storytelling vanuit een ander, verrassend perspectief beschreven. Bijkomend voordeel is dat klanten zich eerder betrokken voelen bij een product of merk dat hen persoonlijk raakt en aanspreekt.

Werkwijze 

Structurele ondersteuning of projectmatig communicatieadvies
Zou je graag gedurende een langere periode een ‘extra medewerker’ willen op het gebied van tekstschrijven en/of marketing- & communicatieadvies? Dan biedt Danndeelion Tekst & Communicatie een oplossing in de vorm van structurele ondersteuning. Een vast aantal uren per week of per maand kunnen in onderling overleg worden afgestemd, waarbij het zowel mogelijk is om ín huis als vanuit thuis te werken.

Heb je een tijdelijk project of vraagstuk waarbij communicatieadvies noodzakelijk of wenselijk is, zoals een event of lancering van een nieuwe website? Dan is het mogelijk om op projectbasis communicatieadvies in te winnen. Vooraf wordt er een planning gemaakt. Het aantal uren kan echter flexibel ingezet worden.